באופוזיציה מגיבים להעברת חוק החשמל: "יום שחור לדמוקרטיה"

אבי רבינא No Comments on באופוזיציה מגיבים להעברת חוק החשמל: "יום שחור לדמוקרטיה"

ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "יום שחור לציונות ולדמוקרטיה". הציונות הדתית: "מבטיחים בעזרת השם לחזור ולתקן". ש"ס: "הקרע בעם מעולם לא היה חמור כל כך. ביש עתיד הגיבו: "נמשיך לעבוד"

Head of opposition Benjamin Netanyahu with UTJ MKs Yaakov Litzman and Moshe Gafni during meeting with the opposition parties at the Knesset, the Israeli parliament, on June 28, 2021. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** àåôåæéöéä ëðñú áðéîéï ðúðéäå ôâéùä âåù éîéï îùä âôðé éò÷á ìéöîï צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר הסערה במליאה והעימות בין חברי האופוזיציה לראש הממשלה: באופוזיציה מגיבים בביקורת חריפה כלפי הממשלה על העברת חוק החשמל השנוי במחלוקת.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר כי זהו "יום שחור לציונות ולדמוקרטיה". "ממשלת בנט-רע״מ שברה היום עוד שיא אנטי-ציוני ואנטי דמוקרטי", מסר נתניהו בהודעה לתקשורת. "היא אישרה היום את חוק החשמל של רע״מ לחיבור עשרות אלפי מבנים לא חוקיים לחשמל. בכך היא מכשירה את השתלטות התנועה האיסלאמית על הנגב והגליל ומגשימה נדבך מרכזי בתוכנית הפלסטינית למימוש ״זכות השיבה'".

"באותה נשימה ממשלת בנט-רע״מ הצביעה נגד הצעתנו לחיבור לחשמל של ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. כדי להעביר את חוק החשמל השערורייתי של התנועה האיסלאמית הם שברו בפעם הראשונה בתולדות הכנסת את תהליך החקיקה ופעלו בניגוד לעמדת היועצת המשפטית של הכנסת.

"ממשלת בנט-רע״מ יוצרת אנרכיה בכנסת. צעד אחר צעד היא רומסת את הציונות ואת הדמוקרטיה. היא מבצעת איחוד משפחות פלסטיניות, מקדמת חוק להשתקת האזרחים ברשתות החברתיות, חוק שמאפשר לשוטרים להיכנס לבתי אזרחים ללא צו שופט וחוק לפסילת מועמדים לראשות הממשלה.

"היום, עם חוק החשמל, היא הגיעה לשפל חדש בהתרפסות המסוכנת שלה לתנועה האיסלאמית תוך דריסת הדמוקרטיה ברגל גסה. הם לא ישתיקו את האופוזיציה הלאומית שלנו והם לא יסתמו את הפה שלכם, אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין כתב: "עם ישראל משלם היום עוד מחיר עצום על תאוות הכיסא של בנט ושקד, והנקמנות הקטנונית של סער ואלקין. אובדן הנגב והגליל למפירי החוק הערבים יישאר חתום לנצח על שמם של בנט, שקד, סער ואלקין. הם מכרו את הנגב ואת הגליל, הם הפקירו את ההתיישבות הצעירה. ההיסטוריה תזכור זאת".

ח"כ יצחק פינדרוס הגיב:  "בעבר, כשעלה חשש לחוסר יכולת תפקודית של ראש ממשלה מסיבות בריאותיות, הוא נדרש לפרט לעם את מצבו כדי להרגיע את החשש.

"התנהלותו של נפתלי בנט הבוקר מעלה חשש כבד למצבו הבריאותי הנפשי. לעיני כל האומה נחשף מצב של חוסר שליטה המעלה דאגה חמורה לגבי אופן התנהלותו במצבים רגישים הדורשים ריכוז נפשי ושליטה עצמית.

"מצב זה מצטרף לשורה ארוכה של פרסומים עיתונאיים, כולל מתוך ישיבות הממשלה, המצביעים על העדר חסינות נפשית ועל עמידה רעועה בלחצים.

"אני קורא לבנט לערוך בדיקה מקיפה למצבו הנפשי בהקדם ולחשוף בפני האומה את תוצאותיה, כדי לוודא שהוא אכן במצב תקין ויכול להמשיך בתפקיד", מסר פינדרוס.

במפלגת הציונות הדתית הגיבו: "יום עצוב למדינת ישראל. הם התייאשו מהציונות. הם מעבירים את כל מה שחשוב ויקר לנו לשליטת התנועה האיסלאמית. לא לעולם חוסן, שוב נשוב.

"אנו בציונות הדתית ובמחנה הלאומי כולו מבטיחים בעזרת השם לחזור ולתקן. להשיב את מדינת ישראל למסלול. להרים שוב את דגל הציונות. לבנות ולהיבנות בהתיישבות הצעירה והוותיקה בגליל בנגב וביהודה ושומרון.

גם אם הם שכחו ונטשו, אנו נשוב ונבנה. גם אם אדמתי בוערת, במיוחד כשאדמתנו בוערת אנו אומרים בקול ברור וגאה – אין לנו ארץ אחרת. הציונות תנצח".

בסיעת ש"ס מסרו: "הקרע בעם מעולם לא היה חמור כל כך, וכל זאת בחסות ממשלת "הריפוי והאחדות" שהוקמה בהונאת הציבור וממשיכה לדרוס את נציגיו באופוזיציה, במחיקת תקנון הכנסת וביזוי הייעוץ המשפטי.

"חוק החשמל השערורייתי, שמפקיר את הנגב לפורעי חוק ומתעלם מההתיישבות הצעירה, אושר היום בניגוד להליך התקין ולקול מחאת כמחצית מחברי הכנסת. אלו הם ימים שחורים ועצובים לדמוקרטיה הישראלית".

ביש עתיד הגיבו: "אמסלם וחבריו בליכוד ימשיכו לצרוח, לקלל ולהשחית כל סמל שלטוני. אנחנו בקואליציה נמשיך לעבוד קשה ולשרת את כלל הציבור הישראלי".

מוקדם יותר, הגיב ראש הממשלה נפתלי בנט לסערה במליאה: "לא ניכנע לבריונות שמוכוונת על ידי ראש אופוזיציה שמאס בכללי הדמוקרטיה וזורע תוהו ובוהו. נתניהו שהצביע בעד ההתנתקות ורגב שדבררה אותה לא יטיפו לי מוסר. הם ימשיכו לצעוק ואנחנו נמשיך לעשות".



0 תגובות